Anasayfa » Shawn Layden, AAA Oyunlarının Sürelerinin Kısalmasını İstiyor

Shawn Layden, AAA Oyunlarının Sürelerinin Kısalmasını İstiyor

Shawn Layden
Shawn Layden açıklamalar

İlk olarak kim bu adam diye merak edebilirsiniz. İlk olarak sizlere Shawn Layden’in kim olduğunu açıklamamız gerekiyor. Daha sonra ise açıklamalarını aşağıdan okuyabilirsiniz. Layden eski PlayStation başkanı. PlayStation başkanlığı yaptığı dönem içerisinde bir çok oyun ile içli dışlı olmuş, aynı zamanda oyunların mali artışlarını yakından görmüş bir isim. Bunun yanında PlayStation’un gelişimini de yakından incelemiş. Bir süre PlayStation’a başkanlık etmiş ve kararlar almış birisi. Gelelim yapmış olduğu açıklamalara. Açıklamaları sırasında dikkat çeken detaylardan birisi
“Shawn Layden, AAA Oyunlarının Sürelerinin Kısalmasını İstiyor” detayı. Bunun ise sebeplerini kendisi açıklamış. Bu konu hakkında görüşlerinizi bizlerde merak ediyoruz.

GameLab Live proogramına konuk olan Layden oyun dünyası hakkında görüşlerini paylaştı. Bunun yanında The Last of Us Part II hakkında da program sırasında konuşuldu.

Shawn Layden AAA Oyunlar Hakkında Açıklamaları

Layden; “Sizleri korkutabilir ve çığlıklar atmanızı sağlayabiliriz – bunlar en kolay olan noktalar. Ancak eğer sizleri hüzünlendirebilir, derin duygu ve düşüncelere sevk edebilirsek, işte bu, tam olarak oyun tecrübesinin duygusal yönüne karşılık gelen bir şey oluyor” diyor.

Oyun geliştirilme bütçelerinin artması hakkında açıklamalarda bulundu. Eskiden 1 milyon dolara geliştirilen AAA oyunlar artık 80 ila 150 milyon arasında bir fiyat ile geliştiriliyor. Bu fiyata ise reklam bütçeleri dahil değil. Bu konu hakkında da açıklamları şu şekilde.

“Bu model sürdürülebilir değil. Bu dönemde birçok AAA oyunun ortalama maliyeti 80 ila 150 milyon $ düzeyine çıkmış durumda -ki buna pazarlama maliyetleri dahil değil. Geliştirme süreci de yaklaşık 5 yıl sürüyor. Sektör, şapkayı önüne koyup düşünmeli. ‘Biz ne yapmaktayız? Hitap edilen kitlenin beklentileri neler? Hikayemizi anlatmak, söylemeye ihtiyaç duyduğumuz şeyleri söyleyebilmek için en iyi yol hangisi?’ gibi sorulara cevap aramak durumundayız.

Her macera oyunu için 50 ila 60 saatlik bir oynanış sürecini hedeflemek zor. Çünkü oyunlar çok daha maliyetli olacak. İşin sonunda da bazı ilgi çekebilecek hikayeleri ve yaratıcı ekipleri devre dışı bırakmak durumunda kalabiliriz. Bu nedenle durumu yeniden gözden geçirmek gerekiyor”

Maliyetlerin artması ile birlikte oyunların satış fiyatları da aynı kalmaya devam ediyor. Layden bunu da eleştirmeden geçmedi. Oyun fiyatları konusunda bir esneklik gelmesini açıkladı.

“Eğer fiyat konusunda çok esnekliğiniz yoksa, buna karşın maliyet cephesinde çok dalgalı bir tabloyla karşı karşıyaysanız, model daha da içinden çıkılmaz bir hal alıyor.” diyor

Bu açıklamaların ana sebebi ise gelişen teknoloji ile birlikte oyunların maliyerleri artmaya devam ediyor. İlerleyen süre içerisinde daha fazla maliyetler ve süreler ile oyunlar yapılmaya devam edecek. 4K ve HDR görüntüleri sağlamak için çok yüksek maliyetler arşımızda.

Bunlar bir araya gelincede oyunların geliştirilme süreleri artmaya başlıyor. God of War ve The Last of Us Part 2 oyunları 6 yıl gibi bir sürede geliştirildi. Burada Layden’in sizlere sorduğu soru ise;

“80 saatlik bir oyun için beş sene beklemek mi, 15 saatlik bir oyun için 3 sene beklemek mi?”

Siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz. Layden 15 saatlik bir oyun için 3 sene beklemek diyor.

Sosyal Medya Hesaplarımız

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.