Close

Giriş Yap

Close

Register

Close

Şifremi Unuttum

Mount & Blade II: Bannerlord Ön İnceleme

Sizler için hazırladığımız bu Mount & Blade II: Bannerlord Ön İnceleme yazısında oyunun yayınlanan görselleri, metinleri vb kaynakları ele alınarak yazdığımız bir makale.

Hasat süreci yaklaşıyor Mount and Blade II: Bannerlord‘un geliştiricisi Taleworlds, geçtiğimiz hafta yayınlandıkları haftalık bloglarını, birazcık da Warband’e gönderme yapan bu cümle ile noktaladı. Doğal olarak bu cümle derhal akıllara, yoksa altı yıldır geliştirilen Bannerlord‘un yapım süreci sonunda nihayete mi erdi? Sorusunu getirdi.

Mount and Blade II: Bannerlord’un duyurulduğu günden itibaren, köprünün altından çok sular aktı. Yeni Mount and Blade oyununa olan ilgi, geçen süre içinde azalmış benzer biçimde görünse de, serinin sadık takipçileri Taleworlds’tan gelen en ufak bilgiye bile, büyük bir heyecanla yaklaşıyor. 6 yılı aşkın bir süredir devam eden yapım sürecinde Taleworlds, Bannerlord ile ilgili çok fazla bilgi paylaşmadı. Peki paylaşılan bilgiler neler? Merakla beklenen, yeni Mount and Blade oyununa dair elimizde hangi bilgiler var?

2 yıl önce yayınlanan oynanış görüntüleri ile, 2017 E3’te gösterilen oynanış görüntülerini kıyasladığımızda, oyunun erken aşamalarına ilişkin, 2 yıl önceki oyun içi görüntüler ile son yayınlanan görüntüler arasında belirgin farklılıklar bulunduğunu görebiliyoruz. Haftalık bloglarda paylaşılan bilgilere nazaran; oyunda kullanılan oyun motoru, devamlı güncelleniyor. Özellikle yeni geliştirilen ışıklandırma sistemi ile birlikte, gölgelendirme üzerine oldukça büyük yol kat edilmiş durumda. Işıklandırma sisteminin kapalı ve açık durumlarını kıyaslayarak, katedilen mesafeyi görmek mümkün. Yeni ışıklandırma dinamiği ile birlikte, yüzeylere yansıyan ışık, mekana derinlik ve canlılık kazandırmış. Gün döngüsü ile birlikte gölgelerin de yer değiştirdiğini görebiliyoruz.

Peki Atmosferi Nasıl Olacak ?


Bannerlord’da değişen mevsimlere göre, her mevsimin farklı bir atmosferi olacak. Yayınlanan yapımcı günlükleri  videolarında, bu mevsim döngüsünün oyunun atmosferinde nasıl değişimler yaptığı görülebiliyor. Her mevsimin kendine özgü renk tonu ve hava şartları olacak.

Tabi atmosferin değiştiğini görmek için illa mevsimlerin değişmesini beklemeye de gerek yok. Zira oyunda bulunan her ülkenin, kendine has coğrafi koşulları ve mimari yapısı da olacak. Böylece bir ülkeden başka bir ülkeye seyahat ettiğimizde, atmosferdeki değişikliği de belirgin bir şekilde görebileceğiz.

Işıklandırma sisteminde olduğu şeklinde, M&B Warband‘de ve oyunun erken aşamalarında olmayan bir başka özellik de kumaş fiziği. Atların yelelerine, miğferlerin püsküllerine ve sancakların savruluşuna bakarak, kumaş fiziğinin oyuna iyi mi bir hava katmış olduğunu görebiliyoruz. Aynı şekilde Warband’de ve oyunun erken sürümlerinde olmayan bir başka yeniliği, zırhlarda görebiliyoruz. Omuzluk gibi zırh parçaları, askerin hareketine nazaran, zırhın tamamından ayrı hareket ediyor.

Bilenler bilir, Warband’de üstümüze giydiğimiz zırhlar, karakterin üzerine yapışmış gibi görünürdü. Bu konum yeni oyunla değişecek benzer biçimde görünüyor.

Kan Efektleri Olacak !

Düşmanımızı yaraladığımızda ya da karakterimiz yaralandığında çıkan kan, kalkanımıza, üstümüze, hatta çevreye saçılabiliyor. Girdiğimiz harplardan sonra, üstümüzün başımızın kandan görünmediği anlarla sıkça karşılaşacağız anlaşılan.

Savaş Sistemi, Silah Çeşitleri ve Diğer Yenilikler;

Oyuna eklenen yeniliklerden biri diğeri de develer. Özellikle, çöllerle kaplı mekanlardan geçerken deve’ye bindiğimizde artı bir hız bonusu kazancağız. Cenklerde de, deveye binmek mümkün olacak. Kalradya seyahatlerimiz esnasında yollarda deve kervanlarına rastlayabileceğiz.

Savaş sisteminde bir ekip yenilikler var. Karşı hamle mekaniği adında olan yeni sitemle birlikte, Warband’de bulunan “chambering” sistemi de geliştirildi. Yeni karşı hamle sistemiyle birlikte, “chambering” yaparken, kombo yapma olanağımız da olacak. Kalkan mekaniğinde yapılan değişiklik ile birlikte ise, oynanış dinamiğine çok katkısı olmasa da, görsel açıdan gerçekçiliği arttıran bir yeniliğe gidilmiş. Eski sitemde, darbe alan kalkan hareketsiz bir halde dururken, ters kinematik adı verilen yeni fizik sistemiyle birlikte, kalkanın darbe alan kısmı geri hareket ediyor. Kalkanı taşıyan asker de, gelen darbenin şiddetine göre darbeyi vücudunda hissederek tepki veriyor.

Hasar Sistemi Nasıl Olacak ?

Oyundaki hasar sisteminde de, bir ekip değişiklikler var. Yakın dövüş silahları için üç farklı darbe sistemi olacak. Darbe, delip kesme ve savurma. Kullandığımız silaha ve rakibimizin zırh durumuna nazaran, verdiğimiz saldırı hasarı da değişecek.

Silah savurma hızının da hasar durumuna ekleneceği yeni hasar sisteminde, her darbede farklı hesaplanan fiziğe dayalı bir hasar sistemi geliştirildi. Doğal Bannerlord için geliştirilen silah yapma arayüzüyle, oynayış şeklinize en uygun silahı tasarlamak da size düşüyor.

Mount & Blade oyunlarına aşina olanların bildiği benzer biçimde karakterler, silah ve eşyaları için dört eşya bölmesine sahiptir. Sadece sahip olunan eşyalar, karakterimizin üzerinde görünmezdi. Gelen yenilikle beraber, artık karakterimiz üzerinde taşıdığı eşyalar, silahlar, dışarıdan görünebilecek.

Böylece çevrim içi maçlarda rakibinizin heybesinde hangi silahları sakladığını artık görebileceksiniz. Yeni fizik sisteminin getirmiş olduğu detaylardan biri de artık, koşarken üzerimizdeki silahların sallandığı görülebilecek.

Konuşma Animasyonları da Değişti

Çok büyük bir yenilik olmasa da, bir yenilik de konuşma animasyonlarında var. Warband oynayanlar iyi bilir. Warband’de, vazife almak için konuştuğumuz bir oyuncu dışı karakter ile, aslına bakarsak pek de konuşabildiğimiz söylenemezdi. İki taraf da karşılıklı durur,Türk dizilerindeki uzun bakışma sahnelerini çağrıştıran bir şekilde bakışarak, oluşturulan diyalog penceresi yoluyla birbirleriyle iletişime geçerdi. Bannerlord’da ise, hikayede önemli bir yeri olan karakterlerin hem konuşma animasyonları olacak, bununla birlikte bazı karakterlerde, seslendirme de olacak.

Daha önemsiz karakterler ise, ağızlarını hareket ettiremeseler de, en azından aldığımız görevin sonucuna göre, vücut diliyle neşelerini belli edecek veya, sevgililer gününde hediye almayı unuttuğumuz sevgili şeklinde trip atabilecekler.

Kuşatma ve Savunma

Taleworlds’un, haftalık blog’larında paylaştığı bilgilere nazaran yapımcı firma, Bannerlord’da geliştirilecek kuşatma ve müdafa stratejileri üzerine, fazlaca kafa yoruyor. Öncelikle, savunan ve saldıran taraf, çeşitli müdafa ve saldırı silahları kullanabilecek. Savaştan önce belirli bölgelere kurulacak bu ekipmanları üretmek, belirli bir vakit alacak. Örneğin, atakta kullanabileceğiniz iki çeşit mancınığın, ateş atan versiyonunu inşa etmek, daha çok zamana mal olacak. Bu inşa süreci de, kuşatmanın uzamasına ve savunma tarafına destek birimlerin gelmesine sebep olabilecek. Müdafa ve saldırı tarafı, mancınık, kuşatma kuleleri, koçbaşı, balista ve trebüşe benzer biçimde çeşitli kuşatma silahları kullanabilecek. Kuşatma kulesi, koçbaşı benzer biçimde saldırı silahları, bununla birlikte yıkılabilir olacak. Doğrusu kuşatma kulesinde artık eskisi kadar güvende hissetmeyeceğiz.

Bannerlord’da bulunacak kalelerin de seviyeleri olacak. 1. düzey kaleler, 2 düzey daha yükseltilerek, surları geliştirilebilecek. Daha geniş birlik düzenleri için tehlikeli sonuç noktalara daha derin duvarlar ve daha yüksek kuleler yapılarak 3. düzey kale haline getirilebilecek. 1. düzey kalelerin kapılarını, koç adım atlarıyla yıkmak rahat olacak iken 3. seviye kaleleri ele geçirmek daha derin bir strateji gerektirecek.

Mount & Blade II: Bannerlord Multiplayer

Taleworlds’un ketum bir şirket bulunduğunu söylemiştik. Özellikle M&B II: Bannerlord’un çok oyunculu moduna yönelik neredeyse hiçbir bilgimiz yok. Taleworlds’ta çok oyunculu modlar üzerine çalışan oyun mekaniği programcısı Korneel Guns, yeni modlar ile ilgili az da olsa bilgi verdi. Çok oyunculu harpların vazgeçilmezi, kuşatma modundaki en büyük yenilik, çok oyunculu harplarda da artık savunma ve saldırı silahları kullanılabilecek olması (Mancınık, kuşatma kuleleri, koçbaşı gibi).

Bunun dışında, daha önce tanıtılan Kumandan modu (Captain Mode) ve yeni bir mod olan Çarpışmalı Savaş (Skrimish modu) ile ilgili data verildi. Skrimish modu için Korneel Guns şöyle diyor; “yine 6’ya 6 oyuncu ile oynanmak üzere tasarlanmış daha rekabetçi Skirmish Battle (çarpışmalı savaş) oyun modumuz var. Her turda birden çok canınız var fakat her birliğin farklı maliyetleri var ki bu, kuvvetsiz donanımlı daha çok sayıda askerleden oluşan birlikler ile daha güçlü donanımlı daha az sayıda askerden oluşan birlikler içinde seçim yapmanız gerektiği anlamına geliyor. İyi iletişim ve canlarınızı doğru yönetme bu modda anahtardır. “ Bu bilgilere ek olarak, Bannerlord’da sunucu seçme sistemi genel olarak Warband’deki ile aynı olacak.

Kısaca istediğimiz sunucuları, resmi ya da topluluk sunucularını seçebileceğimiz sunucu arayüzü olacak. Bazı rekabetçi modlar da çalışacak olan yeni bir otomatik eşleştirme sistemi üzerinde çalışıldığı belirtildi. Bannerlord’da Espor’a göz kırpan oyun modları olacağı tahmin ediliyordu. Geliştirilen bu yeni oyun modları, oyunun Espor yönününden de büyük bir potansiyele haiz olabileceğini gösteriyor.

Oyun haberlerden daha hızlı haberdar olmak isterseniz sitemizi takip etmeyi unutmayın. Aynı zamanda yazılarımızdan da hızlı haberdar olmak isterseniz Twitter ve Facebook hesaplarımız üzerinden bizleri takip edebilirsiniz.

İlgili Başka Bir İçerik Okumak İsterseniz ;

Gönderiyi Paylaş

İlgili Gönderiler

0
0

    Cevap bırakın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Zorunlu alanlar * olarak işaretlenmiştir

    Yorumunuzu gönderdiğiniz için teşekkürler!