Anasayfa » Cyberpunk 2077 NVIDIA DLSS 2.0 Desteğiyle Çıkışını Yapacak

Cyberpunk 2077 NVIDIA DLSS 2.0 Desteğiyle Çıkışını Yapacak

Cyberpunk 2077 oyununun geçtiğimiz günlerde fragmanı yayınlanmıştı. Ne kadar erteleme haberi ile birlikte üzülmüş olsakta yeni haberler ile keyfimiz yerine geldi. Gelen yeni haber ile birlikte oyunun ışın izleme teknolojisi de açıklandı. Cyberpunk 2077 NVIDIA DLSS 2.0 desteği ile çıkışını gerçekleştirecek. Merak edenler için bu teknolojinin imkanlarını aşağıdan okuyabilirsiniz. Bunun yanında fragmanını da aşağıdan izleyebilirsiniz.

Cyberpunk 2077 NVIDIA DLSS 2.0 Desteği

Işın İzleme Özellikli Dağınık Aydınlatma:

Çevresel perdeleme, bir sahne içerisinde yer alan tüm noktaların ortam aydınlatmasına ne kadar maruz kaldığını hesaplayan bir görüntüleme tekniğidir. Bu teknik sayesinde oluşan dağınık gölgelendirme etkisi sayesinde kapalı ve başka objeler arkasında kalan alanlar daha karanlık bir tonlamaya sahip olur ve sahnenin daha aydınlık öğeleri ile oluşan bu kontrast sayesinde ortaya daha gerçekçi bir görüntü çıkar. Cyberpunk 2077’de Ray Tracing özellikli çevresel perdeleme gölge bilgisinin yer almadığı için geleneksel görüntüleme yöntemleri ile hesaplanamayacak yerel gölgelendirme efektlerini ortaya koymak için yerel ışık kaynaklarıyla birlikte kullanılabilir. Bu sayede ortaya çok daha gerçekçi bir görüntü çıkmış olur.

Işın İzleme Özellikli Dağınık Aydınlatma:

Geleneksel görüntüleme teknikleriyle kolayca elde edilemeyen bu özellik hem gökyüzü aydınlatmasını, hem de ışık yayma özelliğine sahip dokulardan (emissive textures) yayılan ışığı hesaplar.

Işın İzleme Özellikli Yansımalar:

Cyberpunk 2077’deki Ray Tracing özellikli yansımalar tüm yüzeylerde kullanılır ve ışın takibi devasa görüş mesafelerinde bile gerçekçi yansımalar sağlayacak şekilde birkaç kilometreye kadar uzanabilir. Işın izleme özellikli yansımalar opak veya saydam yüzey gözetmeksizin bütün yüzeylerde, üzerinden bir defa yansıtılan ışını takip ederek hesaplanır. Hesaplananlar arasında doğal ayna etkisi oluşturan cam pencereler veya daha kaba yansımalara yol açan pürüzlü bir dokuya sahip metal yüzeyler gibi pek çok farklı özellikte yüzey bulunur. Ekran alanı efektlerinin (screen space reflections) aksine, ışın izlemeli yansımalar, o anda sahnede bulunmayan objelerden kaynaklanan yansımaları da hesaplayabilirler ve bu sayede ekrana oyuncunun o anda içinde bulunduğu ortamı çok daha gerçekçi bir şekilde yansıtan bir görüntü ortaya çıkmış olur.

Işın İzleme Özellikli Yansımalar:

Geliştiriciler, Ray Tracing sayesinde oyunlara piksel bakımından kusursuz, gölge haritalarının kaybından ve sınırlamalarından etkilenmeyen gölgeler ekleyebilir. Cyberpunk 2077’de güneş ve aydan yayılan ışığın gölgeleri ışın izleme kullanarak hesaplanıyor. Bu sayede güneş ve ay ışığından kaynaklanan gölgeler fiziksel olarak gerçeği yansıtacak ve hatta ışığın bulutlardan geçerken dağılması da denklem içerisinde yer alacak.

Cyberpunk 2077 Yeni Fragmanı

Bu teknoloji sayesinde farklı bir deneyim ile oyunu oynayabileceksiniz. Aynı zamanda yayınlanan oyun içi görseller ile nasıl bir tasarımın karşımızda olacağına da göz atabilirsiniz.

Oyun son erteleme ile birlikte 19 Kasım 2020 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek.

Sosyal Medya Hesaplarımız

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Lost Password

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.